“Verleden”

Is het verleden het verleden?
Nu is het de toekomst,
we leven tenslotte in de toekomst,
het verleden wil ik missen,
de toekomst verre van niet.

Helaas kun je niet alles vergeten,
je “moet” het eigenlijk vergeten,
wil ook graag vergeten,
op zoek naar een nieuw begin,
een nieuw begin van “mijn leven”.

In gedachten bij mijn eerste liefde,
een liefde die ik nu pas voel,
de vorigen waren geen liefdes,
puur uitvluchten van mezelf.

Allemaal op mijn pad gekomen,
problemen hier, problemen daar,
altijd stond ik weer klaar.

Nu eindelijk begin ik alles te begrijpen,
proberen het verleden te vergeten,
beginnen met het echte leven,
niet mezelf laten leven,
had ik die persoon maar eerder ontmoet,
dan was mijn kinderen,
een hoop ellende gespaard gebleven.

Tigaas.

Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, rijmelarij. Bookmark de permalink .

6 reacties op “Verleden”

  1. Mooi tigaas!

    Het verleden is soms erg moeilijk maar het is ook niet voor niks gebeurd….wees in ieder geval dankbaar voor de lessen die je geleerd hebt en hoe je nu een mooie toekomst kunt maken…

    • tigaas58 zegt:

      Dank je wel…….het leven is 1 grote levensles……..
      Ondanks alle lessen zullen er nog genoeg uitdagingen en teleurstellingen volgen, alleen het er mee omgaan zal totaal anders gaan vanwege alle ervaringen en aanvaringen, heb op 1 of andere manier de knop in mijn hoofd deze week geheel anders staan op een dusdanige wijze dat het gewoon weer heerlijk aanvoelt, waarschijnlijk doet een weekje rust en contacten met anderen wonderen….
      Liefs!

  2. Ik heb het met kippenvel gelezen!!
    Hopelijk kun je wel van de toekomst genieten..

    Liefs!!

    • tigaas58 zegt:

      Krijg zelf altijd mieren(censuur) maar ook wel kippenvel hoor………
      Dank je wel voor je compliment, wat de toekomst ook moge brengen de vele ervaringen en aanvaringen nemen ze mij niet meer af……..
      Er is een enorme rust in dit huis ontstaan……..
      Hopelijk kan ik nu zeggen dat “mijn leven” gaat beginnen, hoe en wat we shall see…
      Liefs!!!

  3. Trees zegt:

    Tigaas, ik wens je een hele goede toekomst en hoop dat je je verleden achter je kunt laten. Helemaal loslaten kun je bepaalde dingen nooit maar volgens mij ga je alles een voor een een plekje geven en kun je inderdaad aan een nieuw begin beginnen!

    • tigaas58 zegt:

      Dank je wel Trees, wens jou en al je dierbaren ook heel veel goeds toe……
      Helaas is dit voor mij een nare vorm van afscheid nemen van weblog……
      Had eigenlijk nog zoveel willen schrijven, nieuwe opdrachten zoals de WE-300….
      Teveel van mij blijft nu verborgen wat het moeilijkst is van alles……
      Helaas kinderen gaan nu eenmaal voor alles of het nu je eigen kinderen of andermans hoe dan ook, soms moet je een ondergeschikte rol innemen……
      Mijn rugzak is weer wat groter maar hoop deze met het verstrijken van de tijd verder te verlichten door middel van andere contacten, praten over………

      Heel veel liefs uit de grond van mijn hart!!!

Plaats een reactie