“Logeetje”

Zo tijdje afwezig geweest maar alles heeft zo zijn redenen. Sinds een korte periode heb ik een logeetje hier. Een prachtig zwart katertje. Mr Bojangles is helemaal verheugd met dit gezelschap. Lollen, te keer gaan en volop dollen uiteraad. Dame Gar moest even wennen. Niet zo zeer aan de poes , maar aan de kleur. Buiten loopt namelijk een zwarte kater, we noemen hem altijd maar Deugniet. Nu begrijpt ze alleen af en toe niet hoe Deugniet en Tijger zo snel op verschillende plaatsen kunnen zijn. Net nog binnen, nu weer buiten. Gelukkig begint ze het al aardig te begrijpen. He wacht eens dit zijn twee verschillende poezen. Gelukkig wordt Tijger anders behandeld door Gar dan Bojangles die nog steeds het onderspit moet delven tegen Gar. Gar vindt dat zij de baas is en daarmee uit. Tijger krijgt een voorkeur behandeling. Af en toe even heerlijk rennen achter elkaar aan de trap op de nodige sprintjes en dan maar weer uitblazen. In deze periode van de aankomende kerst heeft Bojangles zijn stekkie gevonden onder de kerstboom. Tijger is helemaal verzot op de vensterbank want die heeft hij thuis niet. Heerlijk naar buiten kijken en maar genieten wat er zoal langs komt. Heerlijk zo’n drie eenheid rondom je heen. Wat zal het stil zijn als Tijger weer terug gaat. Beiden zijn ze dan een vriendje kwijt, dus het asiel moet oppassen voor deze man. Het zou maar zo kunnen dat ik er een poes bij haal uit het asiel. Een extra hond kan helaas niet, want aan Gar heb ik mijn handen vol, daarbij heeft hij ook af en toe een logeetje waar ze zich dan behoorlijk mee uitleeft op de speelkamer zal ik maar zeggen waar voorheen mijn jongste telg woonde. Zo even weer eens een verhaaltje om mee te beginnen na een lange tijd van stilte rondom mijn persoontje, soms erg goed.

Tigaas.

Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op “Logeetje”

  1. gewoonanneke zegt:

    Leuk dat je toch weer je oude liefde teruggevonden heb. En hoelang blijft je logee?? Je hebt er maar druk mee zo.

    • tigaas58 zegt:

      Met mijn oude liefde bedoel je neem ik aan het bloggen……..
      Mijn logee is donderdag terug gekeerd(gebracht) naar zijn eigen vertrouwde omgeving….
      Nu heb ik de zorg en alle tijd weer voor mijn eigen dieren om hun alle aandacht te geven die ze verdienen ook al weet Mr Bojangles zelf heel goed wat hij wel of niet wil, maar Gar probeert nog steeds te profiteren van bepaalde situaties, de tuttebel maar ja
      wie niet waagt wie niet wint dacht ze zeker…….

      Liefs!!!

  2. Fijn dat je weer terug bent!
    Altijd leuk een logee 😉

    Liefs!!

    • tigaas58 zegt:

      Dank je wel, heeft even geduurd maar eerst wilde ik graag voor mezelf alles goed op een rij hebben hoe nu en wat verder……….
      Opdrachten zal ik niet meer aan meedoen maar puur wat in mezelf opkomt en wat ik kwijt wil naar andere bloggers……..
      Als ik een mooi gedicht wil schrijven zal ik daar zelf een onderwerp voor kiezen…….
      Tevens heb ik op YouTube weer het nodige ontdekt en wie weet plaats ik daarvan af en toe iets online op mijn blog……
      Een logee is heel erg leuk, heb er in totaal even drie gehad en dit was de laatste die nog terug moest en het was heerlijk om te zien dat het beestje zich weer blij voelde in zijn eigen vertrouwde omgeving ondanks dat hij het hier ook goed naar zijn zin heeft gehad, maar ja oost west, thuis best………
      Liefs!!!

  3. minoesjka2 zegt:

    Ja, soms is het inderdaad goed om je even in stilte terug te trekken .
    En wat lijkt me dat geweldig, zo’n logee erbij!! Leuk he, die interactie tussen diverse dieren. Kunnen wij mensen best wel wat van leren 😉

    • tigaas58 zegt:

      Soms is een tijdje van stilte en bezinking en berusting beter dan in een tegenaanval te gaan……
      Beter is het om iets maar bij jezelf te houden en anderen er niet mee te belasten wat ik in een eerdere fase wel gedaan heb in een impulsieve bui waarvan ik je nog wil zeggen dat het mij enorm spijt dat jij daar ook mede de dupe van werd, maar ik ben altijd erg blij geweest dat je me bent blijven volgen…….
      Dieren zijn bij mij erg belangrijk en de interactie tussen al dat beestenspul is gewoon en enorme verrijking om aan te zien….
      Wij mensen kunnen daar inderdaad een groot voorbeeld aan nemen, maar dat zal helaas wel nooit gebeuren…..
      Dank je wel voor je lieve en weer trouwe reactie….

      Liefs!!!

  4. hannekelive zegt:

    fijn dat je er weer bent!
    afgelopen dagen, zaten we hier met 3 honden:
    onze eigen jessy, cairn terrier van bijna 15, nala is een labrador van 2 en dreetje een franse buldog van 1 jaar.
    jessy viindt dat grut allemaal maar niets, veel te druk en die ligt dan ook graag in haar eentje op het kantoor te slapen, terwijl die andere twee, huis, tuin en keuken verbouwen…..

    • tigaas58 zegt:

      Dank je voor je reactie, ach drie honden wat maakt dat uit joh heb er een tijdje zeven gehad toen mijn ex-schoonvader overleed……
      Belofte maakt schuld dus we namen die twee labradors er toen ook maar bij terwijl er al drie labradors, een teckel en een Tsi-Shu rondliepen over de poezen destijds niet te spreken……
      Heb nu weer het rijk alleen samen met Mr Bojangles die natuurlijk zijn maatje mist….waar hij nachten mee het huis aan verbouwen was…..
      Uiteraad “Dame Gar” die ook even moet wennen dat alles weer rustig is…..
      Vreemd genoeg heb ik er nooit veel van gemerkt dat er zoveel dieren rondliepen…
      Waarschijnlijk wen je er aan ook al ziet een buitenstaander het als een hele opgave…

  5. Pingback: ”Hoe het ooit begon…..en met deze oude berichten, en nieuwe muziekvideo’s waarschijnlijk eindigt, al weer 10/11 jaar geleden” | Skar

Plaats een reactie