“I won’t let you go”

Het loggen is alweer een behoorlijk tijdje geleden. Tot nu toe heb ik na lange tijd alleen een berichtje over de logeetjes geplaatst. Voor de rest hoofdzakelijk muziek. Muziek is natuurlijk wel erg belangrijk in mijn leven daar het mede een spreekbuis voor mij is. Het is niet puur de muziek maar vertelt tevens heel veel over mijzelf. Hoe ik in mijn vel zit kun je vaak horen door hetgeen ik plaats. Kan wel zeggen dat het redelijk goed met me gaat na een tijd van berusting. Nodige denkwerk gedaan, besluiten genomen en ga zo maar door. Ik weet dat ik soms behoorlijk impulsief kan reageren, maar dit keer ben ik puur bij mezelf te raden gegaan op 1 klein misstapje na. Geleidelijk aan begin ik weer te bloggen al zal dat nooit meer zo zijn als vroeger. Alles is totaal veranderd. Ben tenslotte bij een geheel andere provider nu. Mijn volgers zullen waarschijnlijk ook veranderen net zoals ikzelf toch wel veranderd ben. Dit jaar zal ik hoofdzakelijk af maken als ik een bericht of iets plaats met muziek fragmenten. Volgend jaar zie ik wel weer verder. De afgelopen maanden is YouTube mijn grootste drijfveer geweest. Zoektochtje naar hier, zoektochtje naar daar. Nodige emoties bij bepaalde liedjes van erg verdrietig tot vrolijk. Gelukkig kan ik wel zeggen dat ik op het moment behoorlijk stabiel ben. Weet ook donders goed welke weg ik wil gaan bewandelen. Opdrachten zoals vroeger ga ik niet meer doen. Dat is een periode die ik achter mij laat. Als ik iets plaats zal dat puur uit mijn eigen gedachten gang komen. Niet dat dit vroeger niet het geval as, maar toen volgde ik een opdracht, een thema noem maar op. Nu zal ik plaatsen wat uit mijzelf komt wat thema, muziek,gedicht verhaal of wat dan ook betreft. Vroeger noemde we het kuddedieren als iedereen elkaar volgde. Kuddedieren waren ook vaak de namen voor brugpiepers die voor het eerst naar een middelbare school gingen. Zo voorlopig even genoeg voor deze avond. Natuurlijk sluit ik nog even af met en lied zoals er al een paar geweest zijn. Wens verders iedereen een heel voorspoedig 2012 toe met daarin alle gezondheid die je maar kunt wensen.

Dit keer heb ik voor en hedendaagse zanger gekozen. Als hij naar Nederland komt zal ik zeker proberen kaartjes te bemachtigen. Ben super benieuwd hoe hij het nummer “Broken Strings” zal brengen, met of zonder vrouwelijke stem erbij.

Tigaas.

Dit bericht werd geplaatst in muziek. Bookmark de permalink .

9 reacties op “I won’t let you go”

  1. Ook een prachtig nummer! Muziek is zo belangrijk. Mijn kan het maken en breken. Gisteren een rot dag gehad en dan komt op de radio Fix you van Coldplay.. Die tekst kan ik dromen en toen brak ik ff.. Zat gelukkig alleen in de auto..

    Ik ben ook verhuisd en merk dat ik nog regelmatig oude bloggers aan waaien die me weer “gevonden” hebben! Je moet bloggen over wat jij fijn vind!

    Fijne jaar wisseling alvast!

    Liefs!!

    • tigaas58 zegt:

      Dank je wel Caroline, James Morrison vind ik een topartiest en zijn liedjes brengen veel bij mij los of omhoog………
      Coldplay vind ik ook super trouwens maar dat wist je al, die kunnen me af en toe ook het nodige kippenvel bezorgen……..
      Mijn emoties komen ook meestal als ik alleen ben, zo goed als nooit in gezelschap, soms misschien wel vervelend voor bekende van mij omdat ze dan nooit precies weten wat er zoal in je omgaat…….
      Bloggen zal voor mij een andere invulling gaan krijgen maar vooral afrekenen met het verleden waar ik nu al twee jaar mee bezig ben bewust…….

      Wens jou ook alle goeds toe in 2012, wie weet vinden we beiden de nodige rust in ons hectische leventje en brengt volgens velen het bewuste crisisjaar 2012 ons wel meer dan de jaren ervoor!!!
      Liefs!!!

      • Mijn emoties komen alleen in gezelschap als de druppel de emmer doet over lopen.. Dan kan ik het ook niet tegen houden.. To so be it.. Misschien moet ik er gewoon meer aan werken om het niet zo ver te laten komen. Want vaak komen die op verkeerde plekken, zoals me werk (ik voel me niet zo begrepen).

        Bloggen moet je doen waar je zelf prettig bij voelt en de invulling die bij jou past. Zelf is in 3 jaar tijd bloggen mijn invulling ook gewijzigd. Van heel open en bloot naar gesloten, naar schrijfiniatieven. En nu weer mijn persoonlijke verhaal met veel muziek. De schrijfiniatieven ben ik (miss tijdelijk) mee gestopt.

        Ik wens je veel goeds toe in 2012 en hopelijk leer je verleden te verwerken!

        Liefs!!

  2. musicinmind zegt:

    Prachtig Tigaas!
    Apart genoeg voel ik een groot stuk van herkenning in je stukje en ook in je liedje!
    Iedereen verandert, al heeft niet iedereen dat door. Openstaan voor de verandering en een stukje acceptatie is dan ook the hardest part!

    Maar onthoud ook het volgende: Dat wat het meeste moeite kost blijkt achter de moeite waard….
    Blijf lekker jezelf en er zijn altijd mensen die dat het meeste in een ander waarderen!

  3. tigaas58 zegt:

    Dank je wel, fijn dat iemand er een stukje van herkenning in leest…….
    Accepteren van is inderdaad heel erg moeilijk maar gelukkig leer ik met dit woord uit de Nederlandse taal mezelf al aardig uit de voeten te maken….
    Zoals ik een keer het woord voor de DiDi bedacht “verwachting” ook een woord waar je erg veel kanten mee op kunt, maar ook jouw invulling was toen erg mooi……

    Vechten zal ik altijd blijven doen al kost het nog zoveel moeite maar wie weet brengt juist het derde jaar 2012 van alleen zijn wel de juiste op mijn pad….
    Veranderen zal ik niet meer, altijd proberen zoveel mogelijk mezelf te zijn en zo nodig aanpassen naar eigen inzicht…….
    Neemt men mij niet zoals ik ben hebben zij een probleem niet ik…….
    Wens je een heel goed jaar in 2012 toe!!!
    Liefs!!!

  4. minoesjka2 zegt:

    Goed om te horen dat het goed met je gaat.
    Hoop dat je een goede jaarwisseling zult krijgen en je je stabiliteit in 2012 vast kan blijven houden, Wens je een topjaar voor 2012 en natuurlijk ook voor Dame Gar en Bojangles.

  5. tigaas58 zegt:

    Dank je wel Minoesjka, wat de jaarwisseling gaat brengen is altijd weer en verrassing……
    Voornemens heb ik niet, nou ja zou graag van het roken af willen……
    Stabiel blijven hangt geheel van mezelf af als ik blijf doorleren zoals afgelopen maanden, vechten, nadenken wat baadt of misschien meer schaadt en af en toe de emoties toelaten…….
    Wens jou ook een heel goed 2012 met alle gezondheid die je je maar kunt wensen…
    Helaas heb je dat niet in de hand altijd maar je kunt het wel hopen en wensen…
    Liefs!!!

  6. gewoonanneke zegt:

    Wat meer thuis de laatste week dus weer eens tijd om een toertje langs de blogs te maken dus ook bij jou, ook voorzichtig weer begonnen en natuurlijk moet je doen wat je zelf wilt met bloggen.
    Zelf vind ik de “opdrachten” soms leuk om eens wat anders te ventileren maar niet iedere keer en niet omdat het “moet”” maar omdat ik het leuk vind. Nou ik fiets nog wel eens langs op je blogje.
    Ook voor jou de allerbeste wensen nog, beetje laat. 😉

  7. Pingback: ”Hoe het ooit begon…..en met deze oude berichten, en nieuwe muziekvideo’s waarschijnlijk eindigt, al weer 10/11 jaar geleden” | Skar

Plaats een reactie